Menu główne
PLASTUSIOWO
RAMÓWKA
NASZE GRUPY
AKTUALNOŚCI
ZAINTERESOWANIA
GALERIA
ABSOLWENCI
PSYCHOLOGIA
GRY I ZABAWY
KONKURSY
Z ŻYCIA PRZEDSZKOLA
______________________
NAPISZ DO NAS
CIEKAWE STRONY
SZUKAJ
POCZTA
Logowanie





Zapomniałeś hasła?
Statystyka
Użytkownicy: 622
Nowości: 184
Odnośniki: 23
odwiedzających: 745752
PLASTYCZNO-EKSPERYMENTALNE Drukuj E-mail

 

"PLASTUSIOWI ODKRYWCY"

 

Cele:

  • Obcowanie ze sztuką poprzez oglądanie albumów reprodukcji, zdjęć przedstawiających dzieła plastyczne różnych rodzajów, rzeźbę i sztukę ludową.

  • Poznawanie zwyczajów ludowych i obrzędów kultywowanych w lokalnym środowisku (andrzejki, tłusty czwartek, topienie marzanny).

  • Wyrażanie swoich przeżyć i wiedzy o świecie, próby ukazywania akcji, przedstawiania ludzi, zwierząt, roślin, rzeczy i zjawisk w pracach dowolnych i na tematy inspirowane literaturą, muzyką, obrazem, nastrojem lub przeżytymi doświadczeniami.

  • Gromadzenie i poszerzanie doświadczeń plastyczno-konstrukcyjnych.

  • Zachęcanie do eksperymentowania w zakresie łączenia technik plastycznych.

  • Rozbudzanie wiary we własne możliwości twórcze.

  • Wyzwalanie radości z efektów własnej twórczości plastycznej

 

Wśród tych zajęć wyróżnimy:

Eksperymenty

Dzieci poznają bardzo intensywnie otaczający je świat. Poznają w sposób dla nich naturalny – to co jest blisko nich. Naturalne poznawanie świata, ze swej natury, łatwo może doprowadzić do zgromadzenia chaotycznej wiedzy. Możliwie wczesne porządkowanie sposobów poznawania świata, gromadzonej wiedzy oraz   doświadczenia indywidualnego wyzwala w dzieciach przyspieszenie w procesie poznawania świata. Najskuteczniejszym (ale bardzo długotrwałym) sposobem poznawania świata są samodzielnie wykonywane doświadczenia. Jest to sposób bardzo skuteczny, ale też bardzo czasochłonny. Nie warto więc odkładać go na   dalsze lata. Doświadczenia dziecko powinno wykonywać możliwie jak najwcześniej. Konieczne jest więc zapewnienie warunków bezpiecznego poznawania świata, kształtowania umiejętności manualnych i otrzymania pomocy dorosłego doradcy.

Zajęcia plastyczne - techniczne

kształtują wrażliwość estetyczną,  rozwijają talenty plastyczne oraz umiejętności manualne dziecka. Twórczość plastyczna dzieci jest najpowszechniejszym zjawiskiem w spontanicznej działalności dzieci. Zajęcia plastyczno-techniczne rozwijają wyobraźnie oraz zdolności manualne dzieci. Rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową, małą motorykę czyli mięśnie dłoni przygotowując w ten sposób do nauki pisania. Zajęcia plastyczne pełnią szczególną rolę, dzięki nim dziecko gromadzi doświadczenia poznawcze oraz twórcze. Na zajęciach plastycznych dzieci mają szansę wyrażania własnych emocji i przeżyć. Dzieci przez prace twórcze uczą się wyrażać własne emocje, nabierają zaufania we własne siły. Na zajęciach dzieci mają kontakt z różnymi materiałami plastycznymi takimi jak plastelina, masa solna, masa papierowa, glina, różne tkaniny, bibuły, kredki, pastele, farby...


W przedszkolu każda technika plastyczna posiada specyficzne właściwości i wymaga od dziecka odpowiednich umiejętności i sprawności zarówno nauczyciela jak i dziecka. Do rozwoju zdolności twórczych dziecka przyczynia się stosowanie różnych technik plastycznych.

Zajęcia plastyczno-techniczne  przeprowadzane są w bezpiecznej i życzliwej atmosferze, umożliwiającej wyrabianie indywidualnych zdolności twórczych dziecka.

Kuchcikowo

pełna atrakcji kuźnia talentów kucharskich…Prawidłowe żywienie ma ogromny wpływ na zdrowie i rozwój malucha, którego organizm intensywnie się rozwija. W naszej placówce dbamy o to, aby posiłki były zdrowe i zbilansowane. Nie mniejszą wagę przykładamy do wyglądu i sposobu ich podania, aby zachęcić do jedzenia nawet “niejadka”. W Plastusiowie posiłki są zjadane w miłej atmosferze, przy spokojnej muzyce, na przyjemnych dla oka, kolorowych talerzykach. Jednak dla dziecka nie ma większej przyjemności niż zjedzenie tego, co upichciło samodzielnie lub z niedużą pomocą dorosłego. W naszym Przedszkolu przygotowujemy z dziećmi różne smakowitości, np. galaretki z bitą śmietaną, ciasteczka z cukrem pudrem, sałatki owocowe i warzywne. Maluch ma u nas niepowtarzalną okazję tworzyć własne przepisy. Dzięki zajęciom kulinarnym dziecko uczy się rozpoznawania smaków, właściwego zachowania przy stole, posługiwania sztućcami, dbałości o porządek. Przyrządzanie posiłków uczy dziecko kreatywnego myślenia, staje się ono bardziej śmiałe, samodzielne oraz lepiej zorganizowane. Nabywa prawidłowych nawyków żywieniowych i higienicznych.

 


 
 
 
 
Przyjazna Szkoła

www.ps.org.pl
Psychologia
Prośba dziecka
Adaptacja dzieci...
Pierwsze dni...
Agresja ...
Telewizja i dziecko
Kara i nagroda...
Wady postawy
Niepełnosprawni - integracja
Gościmy
Odwiedza nas 21 gości
Strony Internetowe - www.amjsystem.pl